amazon.comで注文した商品が届かないときのメモ

Amazonで二ヶ月前に頼んだ商品が配達中になったまままだ届かないので、ヘルプに問い合わせてみた。

ヘルプからチャットで問い合わせを選んで中学生レベル以下の英語で言ったら再送してくれることになった。

配達中に荷物がどこかに消失したとのことらしい。どういう仕組みで荷物が消失するのか分からないけど、想像してみるとなんとなく寂しい気分になる。

あとでメールでチャットのログが送られてきたので参考までに貼っておく。

Initial Question: I haven't received this package yet. Please confirm.

08:45 PM PDT Lakshay(Amazon): Hello, my name is Lakshay. I'll be happy to help you.

08:46 PM PDT uiureo: hello
08:46 PM PDT Lakshay(Amazon): Can you please help me with the order number.

08:47 PM PDT uiureo: the order number is XXX-XXXX-XXXX
08:47 PM PDT Lakshay(Amazon): Thank you.
08:48 PM PDT Lakshay(Amazon): I sincerely apologize for the inconvenience caused to you due to missing item. This is a very rare situation in Amazon.
I'm glad you contacted us.
I'll make sure your problem is solved today.

08:48 PM PDT uiureo: thanks
08:50 PM PDT Lakshay(Amazon): I have checked your order.
It seems that your order got lost in-transit but please don't worry we'll never put you into loss.
I'm sending you a new one right away with fastest shipping speed at no shipping charges.
08:51 PM PDT uiureo: OK

追記

一週間後に無事に届いた。文句を言ったら素早く届いた。